WORLD TABLETENNIS WEBINAR

Op donderdag 28 mei 2020 werd een webinar gehouden voor de wereldwijde ITTF-familie als onderdeel van de uitrol van World Table Tennis (WTT), dat in 2021 van start gaat.
In 2021 zal WTT het voortouw nemen op het gebied van het verhogen van tafeltennis naar nieuwe hoogten door het beheer van de commerciële en evenementenbranche van internationaal tafeltennis, met een frisse benadering van de manier waarop de sport wordt gerund en gepresenteerd.
Oorspronkelijk gepland voor de sinds uitgestelde Wereldkampioenschappen in Busan, Zuid-Korea, maakte het webinar van donderdag voor 215 geregistreerde leden van de ITTF-familie deel uit van de voortdurende updates over WTT sinds vorig jaar en lopende discussies met leden van de Continental en National Association over de geplande verandert vanaf 2021.
Hoewel COVID-19 invloed heeft gehad op veel operaties en evenementen, heeft het gebruik van online technologie ervoor gezorgd dat WTT- en ITTF-teamleden de afgelopen twee maanden meerdere individuele videoconferentiegesprekken hebben gevoerd met veel leden van de National Association over de hele wereld. door de details van de nieuwe evenementenstructuur en om de mogelijkheden voor nationale verenigingen te bespreken om evenementen te organiseren over de verschillende niveaus van de nieuwe WTT-evenementenstructuur.
Cruciaal was dat, met biedingen voor de nieuwe WTT-evenementen vanaf 2021 verwacht tegen 6 juni 2020, deze webinarsessie gericht was op het bijwerken van de belangrijkste elementen van het WTT-programma en om leden van de National Association in staat te stellen verdere vragen te stellen over de details van het WTT-programma, met name rond het hosten van evenementen.
In juni 2020 is er een webinar voor de spelers, die de kern vormen van alles wat WTT van plan is te doen.
ITTF-president, Thomas Weikert, heette de deelnemers welkom op het webinar en daarna waren er een aantal update-presentaties voor de Q & A-sessie aan het einde.
WTT Origins (gepresenteerd door ITTF CEO, Steve Dainton)
Sinds de ITTF haar commerciële rechten in 2017 in eigen beheer heeft teruggenomen, heeft het ITTF-managementteam plannen hoe het best mogelijke platform voor tafeltennis kan worden gegarandeerd wanneer de nieuwe rechtencyclus in 2021 zou beginnen.
Ondanks dat het een van de meest beoefende sporten ter wereld was, was het prijzengeld bij ITTF-evenementen niet hoog genoeg, evenementen buiten het WK kregen weinig aandacht en, in vergelijking met andere sporten, werd de kloof in commerciële groei steeds groter. Dit beïnvloedde op zijn beurt het ITTF-lidmaatschap ook op een negatieve manier, aangezien toekomstige jongeren omringd door media eerder geneigd zouden zijn om voor een andere sport te kiezen waar zij enthousiast over waren in de markt.
Daarom besloot het ITTF-leiderschap dat het tijd was om actie te ondernemen, externe expertise te zoeken, zorgvuldig te analyseren en uiteindelijk uit te zoeken hoe we onze positie ten goede kunnen veranderen. Op basis van het werk dat werd uitgevoerd met professionele consultants, Withers en Deloitte Sports Group, richtte de ITTF WTT op, met als hoofdverantwoordelijkheid het creëren van een professioneel platform van tafeltennisevenementen voor de spelers en fans. Een organisatie die de sport zal laten groeien om zo veel populairder te worden op de markt dat het meer mensen zal aanmoedigen om van de tafeltennissport te houden en deze te beoefenen.
Visie en missie van WTT en waar zijn we nu (gepresenteerd door ITTF Marketing Director, Matt Pound)
De belangrijkste voordelen van WTT zijn verreikend:
- Verhoogd prijzengeld
- Nieuwe professionele evenementenserie met kaskraker evenementen
- Wereldwijd gerenommeerde commerciële partners en investeerders
- Exclusieve damestour om het damesspel verder te promoten
- Ongeëvenaarde ontwikkeling / hoge prestatiemogelijkheden voor alle toekomstige sterren
- Robuust commercieel platform waarmee tafeltennis andere sporten kan inhalen
- Verbeterde tv-productie om de sterren vanuit een nieuwe hoek te laten zien
- Investering in een nieuwe sociale en digitale strategie om spelers en evenementen verder te promoten
Het bedrijfsmodel, waarbij WTT opereert als de afzonderlijke commerciële entiteit van de ITTF onder een Master License Agreement, en ondersteund door externe investeringen, heeft zijn blauwdruk al in verschillende toonaangevende sportaccommodaties, maar de ITTF zou de eerste internationale federatie zijn die dit volledig omarmt pad.
Het succes van WTT draait om de aanwerving van hoogwaardig professioneel personeel, Senior Commercial Strategy Consultant, Philippe Le Floc’h (voorheen Chief Commercial Officer bij FIFA en Marketing Director bij UEFA), en WTT Event Strategy Director, Stephen Duckitt (voorheen Senior Manager en Consultant bij ATP en WTA, en WTA Tournament Director), samen met bestaande professionele ITTF-medewerkers en met professionele bedrijven om excellentie te bieden op specifieke gebieden.
ITTF Institutional Benefits (gepresenteerd door ITTF secretaris-generaal, Raul Calin)
WTT biedt de ITTF op een aantal van de volgende manieren voordelen:
- Vestig de aandacht op state-of-the-art governance
- Zorg voor de ontwikkeling en monitoring van een reeks rechten en plichten voor leden
- Pas de ITTF-grondwet aan de hedendaagse eisen aan
- Geef educatieve programma’s voor toekomstige tafeltennisgeneraties een boost
- Focus bij het ontwikkelen van de sport wereldwijd
- Zorg voor integriteit bij alle ITTF-activiteiten
WTT vanuit een extern standpunt (gepresenteerd door WTT Commercial Strategy Consultant Philippe Le Floc’h)
Met een nieuwe structuur, externe investeerders, ondersteunende agentschappen, nieuwe concurrentie, nieuwe commerciële strategie, toegewijde en professionele medewerkers, is WTT goed uitgerust om de uitdaging van een zeer moeilijke zakelijke sportmarkt, veroorzaakt door COVID-19, zo goed mogelijk aan te pakken.
Als dit lukt, zal de vooruitstrevende en innovatieve benadering van WTT een voorbeeld en maatstaf zijn voor veel internationale federaties en de prijzen van de industrie winnen.
WTT Events (gepresenteerd door WTT Event Strategy Director Stephen Duckitt)
Na analyse van de wereldwijde entertainmentmarkt en in overleg met alle belanghebbenden, introduceert World Table Tennis een geheel nieuwe evenementenstructuur, die een veel modernere ervaring zal bieden voor de professionele tafeltennissers, fans, omroepen, steden en sponsors.
Veel grote, wereldwijd erkende steden hebben geboden om de Grand Smashes en andere WTT Series-evenementen uit 2021 te organiseren en de gaststeden zullen later dit jaar worden aangekondigd.
Het webinar werd afgesloten met een vraag-en-antwoordsessie, zodat deelnemers aan het webinar hun vragen konden stellen aan het team van sprekers. Webinarmateriaal en een volledige samenvatting van veelgestelde vragen over vragen zullen ook worden gedeeld, en natuurlijk zullen er voortdurend besprekingen plaatsvinden om ervoor te zorgen dat alle leden van de ITTF National Association volledig worden geïnformeerd en betrokken worden bij dit spannende nieuwe hoofdstuk voor tafeltennis.
Het webinar was een succesvolle informatiesessie voor alle betrokkenen en bood alle leden van de ITTF-familie ook de gelegenheid om zich online te verenigen en hun gedachten te delen tijdens de COVID-19-pandemie.
Bron: www.worldtabletennis.com
Vertaald door Google translate (daardoor mogelijke taalfouten in het bericht.)